zondag 21 februari 2016

Peer walnoot caramelcupcakes


Ik heb de smaak weer te pakken in het variëren met cupcakes. Ik heb thuis ook 2 mannen die wel van een cupcake houden...wat daarbij handig is dat je ze vaak prima kunt invriezen. Ik doe dat dan per stuk en zo gaat er een lekker hapje mee naar school of naar het werk. Dit keer wilde ik een lading cupcakes maken omdat we gingen helpen bij een verhuizing. Ik maakte onder andere deze cupcakes. In een mengkom eerst de zachte boter met de suiker door elkaar mixen. Dan de eitjes 1 voor 1 erbij. Vervolgens het bakmeel erboven zeven. Alles goed mixen. De walnoot in stukjes breken, de peer schillen en in kleine stukjes snijden. De caramelsaus en siroop erbij doen en het peer walnoot mengsel even roeren. Laat een 10 minuten intrekken. Nu door je beslag spatelen. De oven voorverwarmen op 175 graden. In de muffinvorm de papieren bakvormpjes doen. Met een ijslepel kun je handig het beslag verdelen. Met zo'n 25 minuten zijn je cupcakes klaar. De smaak was erg lekker. Ze waren bij mij wel een beetje ingezakt, maar dat kan ook komen omdat ik haast had en ze snel wilde gaan vervoeren. Anders kun je als oplossing eventueel wat botercrème maken en erop smeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten