woensdag 10 augustus 2016

Eigenwijze Haagse bluf


Dit is een toetje met een fraaie naam. De naam is een verwijzing naar de houding die de bewoners van Den Haag zouden aannemen. Het lijkt heel wat, maar in feite is het grotendeels lucht. Dat bedenk ik niet zelf hoor. Ik heb het niet gemaakt met bessensap, maar met bramen en blauwe bessen. Heerlijk!

Genoeg voor 6 personen:
150 gram bramen
100 gram blauwe bessen
1 zakje vanillesuiker
4 eetlepels kristalsuiker
2 eiwitten
Als decoratie:
30 gram blauwe bessen
Beetje poedersuiker

Doe de schoongewassen bramen en blauwe bessen in een hoge beker. Ik zeg dus wassen omdat ik mijn bramen uit eigen tuin heb gehaald, waarschijnlijk is het niet nodig als je ze in de supermarkt koopt. Met de staafmixer pureer je het fruit. Vervolgens doe je het door de zeef in een vetvrije schone mengkom. Roer de vanillesuiker en gewone suiker door het bramen/ bessensap. Scheid de eieren, je hebt alleen de eiwitten nodig. De eiwitten gaan bij het sap. Nu ga je met een mixer rustig aan zorgen dat de eiwitten stijf worden. Dat duurt wel een aantal minuten. Doorgaan tot het een fluweelzachte paarse massa is. Doe de Haagse bluf in een mooi glas of schaaltje. Versier het met een paar blauwe bessen en een beetje poedersuiker. Heerlijk luchtig....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten