dinsdag 23 augustus 2016

Geroosterde groente uit de oven


Dit was een uitprobeersel. Ik had verschillende groentes over en ging voor de optie 'geroosterd'. Ik moet zeggen...erg geslaagd! Vooral de combi van de pit van de knoflook met het zoet van de teriyaki en gembersiroop.

Recept voor 2 personen
75 gram champignons
1 rode ui
90 gram wortel
100 gram pompoen
Halve courgette
12 cherrytomaatjes
3 tenen knoflook
2 eetlepels kruidenolie
Halve theelepel rozemarijn
Halve theelepel tijm
2 eetlepels teriyaki woksaus
1 eetlepel gembersiroop
Italiaans zeezout

Vet een ovenschaal in en verwarm je oven voor op 200 graden. Snij de groentes in kleine stukken, dat wil zeggen de ui, wortel, courgette en champignons. De pompoen had ik in blokjes uit de diepvries. De cherrytomaatjes snij je 1 keer door. Mix alle groente door elkaar. Op de foto zie je misschien ook nog een verdwaalde sperzieboon. Klopt, maar het waren er maar 4 uit mijn moestuin, dus heb ik ze niet genoemd. Je kunt zelf variaties bedenken. Als ik nog paprika in huis had gehad, zaten ze er zeker ook in. Pers de tenen knoflook over alle groente. Doe de gembersiroop, woksaus en kruidenolie erover. Hussel door elkaar. Als laatste nog wat kruiden, dus rozemarijn, tijm en Italiaans zeezout strooien. Het gaat een half uur in de oven. Halverwege een keer omscheppen. Verrassend smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten