donderdag 22 september 2016

Maisbrood croutons

Als lunch maakte ik diverse sandwiches toen ik gasten kreeg. Onder andere van maisbrood. Hierdoor had ik veel restjes over omdat de korstjes eraf gesneden werden. In de avond waren er plannen voor een salade, dus besloot ik om weer eens croutons zelf te maken. Zoveel lekkerder dan de kant en klare!

Nodig:
100 gram resten maisbrood
4 eetlepels olijfolie
1 theelepel rozemarijn
2 tenen knoflook
1 theelepel Marrakech kruidenmix
Curry kruidenzout
Wat vloeibare boter

De korstjes waren een beetje taai en mijn messen te bot, dus ik heb ze in blokjes geknipt met de schaar. Dat werkt prima. Doe in een beslagkom. Hier overheen gaat de olijfolie. Pers de knoflook erover. Strooi de rozemarijn, Marrakech kruiden en het curry kruidenzout erover. Hussel goed door elkaar. In een koekenpan doe je een klein beetje vloeibare boter. Bak hierin de croutons knapperig. Goed blijven omscheppen en zet je vuur niet te hoog. Het kan makkelijk aanbranden. Beste optie is om afgekoelde croutons apart te serveren van een soep of salade. Zo blijven ze het best krokant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten