donderdag 10 augustus 2017

Avocado cake

Dit zou niet het eerste recept zijn wat ik zelf zou kiezen. Maar mijn nieuwsgierigheid wint het meestal van mijn sceptische houding. Een gunstig verschijnsel, want op die manier probeer ik nieuwe dingen uit. Soms valt het tegen (die recepten redden mijn blog dus niet!), maar soms ook juist alles mee! Een leuk bijkomend voordeel in dit geval is, is dat een avocado wel gezond is en door er ook een banaan tegenaan te gooien, kun je zowel minder roomboter als suiker gebruiken in deze cake.

Nodig:
1 rijpe avocado
1 banaan
40 gram bruine basterdsuiker
40 gram witte basterdsuiker
3 eieren
150 gram zelfrijzend bakmeel
25 gram citroenrasp dr Oetker
50 gram lemon curd
Vloeibare boter om cakeblik in te vetten

Warm de oven voor op 160 graden. Vet een cakeblik in.
Doe de zachte boter met de suikers in een mengkom en mix goed door. Dan 1 voor 1 de eieren erdoor mixen. Zeef de zelfrijzend bakmeel erboven en mix vrolijk door. Pel de avocado en de banaan en snij in stukjes. Doe beide in een hoge beker en pureer met de staafmixer. Voeg de lemoncurd en citroenrasp toe en mix nog kort door. Spatel dit door het cakebeslag. Doe het beslag in het ingevette cakeblik. Ongeveer 3 kwartier de oven in. Deze cake wordt niet extreem hoog of luchtig, maar is wel lekker. Ook handig om in plakjes in te vriezen, kun je meenemen als tussendoortje als je de hele dag onderweg bent....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten