donderdag 17 augustus 2017

Daim fudge pecan cake

De naam zegt het al. Er zit Daim in, fudge en pecannoten. Plus nog wat chocoladeglazuur eroverheen. Ik kan ergere dingen bedenken. Hahaha...Er was slechts 1 irritant nadeeltje aan dit taartje. De bodem bleef erg plakken. Door de daim en fudge. Dat zal ik een volgende keer dus in een springvorm doen die ik bekleed met bakpapier. Maar dit keer was ik opgewekt en deed het in de boterkoekvorm. Gewoon niet over nagedacht dus. Ik heb het opgelost door mijn taartje op zijn kop af te laten koelen, de Daim en fudge eruit te schrapen en er weer op te deponeren. Vervolgens dus chocolade eroverheen en toen vond ik het er acceptabel uitzien. Maar zoals gezegd, waarschijnlijk gaat het aanzienlijk beter als je bakpapier op de bodem hebt. Misschien handig om te weten dat ze Daim onder andere bij de Ikea verkopen. In het restaurant hebben ze een zalige Daimtaart trouwens. Die moet ik ook nog eens proberen na te maken. Ik zag op mijn digitale speurtocht al dat veel mensen dat al gedaan hadden, dus koos ik eigenwijs voor iets anders deze keer.

Nodig:
Vloeibare boter
125 gram roomboter
125 gram witte basterdsuiker
2 eieren
125 gram zelfrijzend bakmeel
Scheutje melk
20 gram pecannoten
50 gram fudge
60 gram Daim (2 repen)

80 gram melkchocolade
25 gram kookroom light

Vet dus verstandig een kleine springvorm in en leg bakpapier op de bodem. Doe de zachte roomboter met de suiker in een mengkom en mix dit door elkaar. Voeg hierna de eieren 1 voor 1 toe. Zeef de bakmeel erboven en meng opnieuw. Voeg een scheutje melk toe zodat ze een soepel beslag hebt. Breek de pecannoten in stukjes. Snij de fudge in kleine stukje en snij ook de Daim repen in stukjes. Spatel deze ingrediënten door het beslag en doe dit in de springvorm. De oven staat al voor te verwarmen op 160 graden. Deze cake heeft 45 minuten nodig.
Kijk toen mijn cake eruit kwam, leek alles nog piekfijn in orde. Totdat ik het taartje uit de vorm wilde krijgen dus...
Maar goed op zijn kop gezet op een rooster zoals ik al vertelde. Voor de glazuur breek je de mekchocolade in stukjes en voeg je de kookroom toe. Doe dit 30 seconden in de magnetron. Roer door en kijk of het al helemaal gesmolten is. Zo nodig nog even in de magnetron. Als alle chocolade vloeibaar is, verdeel je het over de cake.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten