zondag 1 oktober 2017

Citroenkoekjes

Soms creëer ik een soort cookie monsters van mijn zoon en man als ik zulke lekkere koekjes bak...Met verbazing kijk ik dan een dag later in de koekjestrommel om te constateren dat ik er blijkbaar toch niet zoveel had gebakken! Maar ik klaag niet, want als ze niet enthousiast zijn over je baksels is dat natuurlijk veel minder leuk...In dit geval was de gretigheid minder handig, aangezien ik niet meteen foto's heb gemaakt van de koekjes. Dus heb ik een foto gekozen van een toetje waar dit koekje een bijrol in speelt.

Wat heb je nodig?

150 gram roomboter
150 gram poedersuiker
175 gram bloem
20 ml limoensap
10 gram citroenrasp dr Oetker

Eigenlijk is het kinderlijk eenvoudig: zorg dat je roomboter op kamertemperatuur is. Doe alle ingrediënten in een mengkom en kneed door elkaar. Hou in eerste instantie wat van je bloem achter. Dan kun je als het te erg gaat plakken, wat extra bloem erdoor doen. O ja, de oven voorverwarmen op 180 graden. Leg bakpapier op een bakplaat. Maak bolletjes van het deeg en verdeel deze over de bakplaat. Leg ver genoeg uit elkaar, want deze koekjes lopen uit. Als je een wat ovalen vorm wilt, kun je dus wat meer een rolletje maken in plaats van een bolletje. Snappie? Met een minuut of 12 zijn je koekjes goed. Je kunt kijken of je het liever een minuutje langer doet. Dat hangt af van hoe donker je ze wilt hebben. Laat ze eerst afkoelen voordat je er iets mee wilt doen, want ze worden pas echt hard door het afkoelen. Een smakelijk fris koekje. Ook leuk in combinatie met een lekker toetje. Binnenkort volgt dat recept natuurlijk voor jullie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten